Toto plánujú so slovenským školstvom

2»

Komentáre

  • @Zora povedal/-a:
    rozhovor s A. Rajským 23.2.23
    https://pdf.truni.sk/katedry/kps/pracovnici/andrej-rajsky

    Andrej Rajský o sexuálnej výchove a školskej reforme: Liberálne strany sa snažia vyvolať konflikt
    Andrej Rajský je predsedom komisie pre vzdelávaciu oblasť človek a spoločnosť, kam táto téma patrí, je preto ten najpovolanejší povedať, čo sa zmení a prečo. Do jeho oblasti spadá aj téma sexuálnych vzťahov, o ktorej sa toľko hovorí.
    https://standard.sk/324040/


    celý rozhovor s Pupalom - 8.3.22
    https://www.postoj.sk/100973/na-matematike-vela-menit-netreba-vysporiadat-sa-musime-s-obcianskou-naukou

    Ináč Pupala už v tej komisii nie je. Ktovie prečo.

  • Lavazza
    upravené Sun 26 Feb 2023 #33->

    Nesúvisí úplne s reformou, ale dávam to sem. Zase nejaká premotivovaná mimovládka, ale tu novinára chválim za otázky.

    Z článku:

    https://www.aktuality.sk/clanok/dowcoQ0/cisto-romske-skoly-skodia-vsetkym-detom-nepravom-odsunutym-na-specialne-skoly-stat-nici-buducnost/

    Rómske deti navštevujúce základnú školu v mestskej časti Stará Ľubovňa-Podsadek sú vo vzdelávaní segregované. Rozhodol o tom Najvyšší súd SR na základe dovolania mimovládnej organizácie Poradňa pre občianske a ľudské práva, ktorý potvrdil, že za segregáciu je štát zodpovedný aj keď vznikne len preto, že si štát zanedbá svoje povinnosti alebo nekoná. Podľa Poradne je tento rozsudok prelomový.

    Pred necelými dvomi rokmi vyhrala na prvostupňovom súde aj v prípade súdneho procesu nezákonného vzdelávania rómskych detí v špeciálnych triedach na základnej škole.

    „Keď tieto konkrétne deti ukončili základné vzdelanie, mali veľmi limitované možnosti, kam ísť. Jeden z nich chcel byť automechanikom, ale keďže navštevoval špeciálnu školu, nemal šancu dostať potrebné vzdelanie,“ hovorí o prípade advokátka z poradne Vanda Durbáková.

    Poradňa pre občianske a ľudské práva získala vlani ocenenie Roma Spirit v kategórii čin roka za obhajovanie práv detí z Hermanoviec počas súdneho procesu nezákonnej segregácie vo vzdelávaní.

    Primátor Starej Ľubovne Ľuboš Tomko s rozsudkom Najvyššieho súdu nesúhlasí. Poukázal, že každý žiak navštevuje základnú školu na základe rozhodnutia rodiča, ktorý si môže vybrať aj spomedzi škôl v meste. Vraj ani jedna žiadosť Rómov na ostatných školách nebola zamietnutá. Prečo teda podľa vás stále ide o segregáciu?

    Na to už pánovi primátorovi odpovedal Najvyšší súd - bol to argument, ktorý mesto uviedlo aj v rámci súdneho konania. Súd v rozhodnutí jasne konštatoval, že to na rozhodnutie nemá dopad. Keď je raz vzdelávanie rómskych detí v čisto na rómskej škole, ktorá je navyše pri vylúčenej rómskej lokalite, toto vzdelávanie je nezákonné a predstavuje segregáciu.

    Súd v tomto prípade uznal zodpovednosť štátu za segregáciu už preto, že neprijal dostatočné preventívne opatrenia na odstránenie diskriminácie rómskych detí. Podľa Najvyššieho súdu sú štátne inštitúcie zodpovedné aj za segregáciu, ktorá vznikla samovoľne a nie s cieleným zámerom oddeľovať rómske deti od detí z majority. Čo by mohol tento rozsudok zmeniť do budúcna?

    Obrana zo strany štátu aj zriaďovateľa bola, že nemali úmysel segregovať deti a že škola vznikla v dôsledku demografického vývoja. Odvolávali sa na spomínanú slobodnú voľbu rodiča. My sme sa opierali hlavne o rozsudky Európskeho sudu pre ľudské práva, ktorý rozhodoval vo viacerých prípadoch segregácie rómskych detí. Hovorili sme, že štát nesie zodpovednosť nielen za cielenú segregáciu, ale aj za tú, ktorá vzniká samovoľne - že opatrenia, aby k tomu nedochádzalo, sú zodpovednosťou štátnych inštitúcií alebo samospráv.

    Budem však aj diablov advokát: sú školy v lokalitách, kde je problém s generačnou chudobou, ktoré navštevujú deti často bez štandardnej výchovy a učitelia si s nimi nevedia rady. V konečnom dôsledku to komplikuje vzdelávanie všetkým deťom – aj tým, ktoré sa chcú učiť, bez ohľadu na to, či sú Rómovia alebo nie. Čo by ste im na to povedali?

    Segregované vzdelávanie je nezákonné. Rozumiem však, že veľa ľudí je frustrovaných, že majú ťažkosti, keď žijú v lokalitách, kde narastá chudoba a sú tam marginalizované rómske komunity. Je to výsledok dlhodobej nečinnosti štátnych inštitúcií, ktoré včas nekonali a v niektorých lokalitách sú už riešenia mimoriadne náročné aj nákladné. Sú v bode, keď ich riešenie vyžaduje veľmi veľa investícií a odbornosti. A práve preto je dôležité, aby sme tomuto javu predchádzali.

    Je veľa lokalít, kde štát a samosprávy zlyhali. Ale sú aj také, kde sa snažia čeliť problému a prijímajú opatrenia, aby zlepšili spolunažívanie. Ide to. Ale niekde to je už veľmi náročné a veľmi drahé.

    ———
    Všimnite si, že pani právnička akosi opomenuli odpovedať na otázku, že toto komplikuje život všetkým, ako k tomu prídu tie ostatné deti?!?! Či oni nemajú právo na plnohodnotné vzdelávanie?

    Trochu som si poňúrala po nete, kto je táto pani Durbáková.

    https://osf.cz/wp-content/uploads/2018/01/11_13_Strategicka_litigace_a_boj_proti_diskriminaci_pozvanka.pdf

    https://www.gender.gov.sk/rovnake-zaobchadzanie-v-slovenskej-realite/

  • Paralela so slovenským školstvom je očividná:

    Po Clintovi sme si mysleli, že väčšieho tupca už Amerika mať nemôže. No s príchodom každého ďalšieho videli sme prerážať to dno a tento pacient z Bieleho domu rovno klepe zdola a je tu "nádej" že si ho rodiny pretlačia aj do ďalšieho kola.

    V Gayrópe je to ešte horšie. De Gólov, Kohlov už do politiky nepúšťajú a do predu stavajú vydierateľné, úchylne karikatúry a najnovšia doba ukazuje, že tupé sliepky s minimálnym bodom° Remiša rozhodujú o našej budúcnosti.

    Likvidáciou školstva, alebo vďaka SOrošovým knihám, mimovládkam, programom už ani nemáme šancu na zmenu. Viď vzorec na obrázku.

    Je jasné, že Kapitalizmus skončil v osemdesiatych rokoch, vďaka vykrádaniu Východnej Európy a Ruska sa agónia natiahla ešte na tridsať rokov, v Amerike vďaka tunelovaniu Gayrópy sa to ešte natiahne na desiatku, no ďalej to končí.

    AK viete, ako tvrdo sa učia čínske deti (rôzne školské olympiády vyhrávajú Američania, no ktovie prečo sú americké tímy plné Aziatov) a aj Rusi sa zbavili Bolonského systému vyučovania.

    Kto neviete, idea dnešného školstva vznikla počas Alžírskej vojny, kedy utečenci odtiaľ zaplavili Francúzsko a jednoducho ich deti nezvládali učivo. Vláda musela znížiť požiadavky no Francúzi vidiac čo sa deje, vyšli do ulíc (koniec šesťdesiatych rokov). No už to podchytili Anglosaxónci a pomocou rôznych Sorošov zmenili systém na celom západe.

    Po likvidácii ZSSR okamžite cez počítače a učebnice tento vírus tuposti preniesli aj k nám. Prvé čo zlikvidovali bola politológia ako nepotrebné učivo. No v drahých školách sa učíte Leninizmus, Marxizmus, pretože musíte vedieť ako riadiť tento svet. Naozajstné vzdelanie je teraz výhradne pod kontrolou štátnych tajných služieb.

    Elitné školy teraz nemyslím preslávené Univerzity, kde vychovávajú zelených fašistov s neurčitým pohlavím. Nevšímajte si rajtingy - tie robia výhradne Anglosaxónske agentúry.

    Tu v Rusku stretávame celé rodiny z Nemecka, rušia tam biznis a kvôli deťom sa sťahujú niekam do Povolžia, hlavne kvôli deťom, aby im ako povedal klasik "Neotupjevali".

  • Lavazza
    upravené Thu 13 Apr 2023 #35->

    @Zora povedal/-a:

    >

    Napriek tomu, že učitelia fatálne zlyhali v covidovaní, veľmi by ma prekvapilo masové fatálne zlyhanie v oblasti vyučovania prierezovej témy SV.

    Tak dnes na IV rozhovor s dvoma psychologičkami na tému sexuálna výchova, ktorá bude povinnou súčasťou Štátneho vzdelávacieho programu, nie je to vôbec niečo, čo treba bagatelizovať. Rodičia musíme sa zaujímať. Hodím sem link na archív realizácie.

    https://www.infovojna.bz/prehravac/dopoludnie-na-infovojne-s-adrianom-1342023?m=1

    Ešte upozornenie: Zistite si, či škola, do ktorej chodí vaše dieťa nie je v pilotnom programe na zavádzanie nového štátneho vzdelávacieho programu. Tí by nato mali nabehnúť už od 1.9.2023.